Partea a II-a
Nargis Khatun (s.a.) ȋși continuă povestirea:
„În acea noapte am visat că profetul Isus (a.s.) ȋmpreună cu Şam’un / Simon (a.s.) și cu un număr de ucenici (Hawariyyun) s-au adunat la palatul bunicului meu. Ei au așezat un amvon de lumină, a cărui înălțime sfida cerul. Era în același loc în care bunicul meu ȋși instalase tronul. Atunci au intrat profetul Muhammad (s.a.w.a.), Imamul Ali (a.s.) – ginerele, succesorul său și Căpetenia credincioșilor și mai mulţi descendenţi ai săi. Profetul Isus (a.s.) a mers ȋn faţă și l-a îmbrățișat. Muhammad (s.a.w.a.) i-a spus: «O, Ruhallah, am venit la tine pentru a-i cere succesorului tău, Şam’un / Simon, mȃna fiicei sale, Malika, din partea fiului meu», arătând spre descendentul său Abu Muhammad (Imamul Hasan al-Askari) (a.s.), fiul autorului acestei epistole. Profetul Isus (a.s.) s-a uitat la Şam’un / Simon (a.s.) și a spus: «Ți s-a conferit cea mai mare onoare. Permite ca neamul tău să se ȋnrudească cu neamul casei lui Muhammad s.a.w.a.).»
Şam’un a spus: «Mă simt onorat să fac acest lucru.» El a urcat la amvon. Muhammad (s.a.w.a.) a efectuat ceremonia religioasă și m-a căsătorit cu fiul său. Profetul Isus (a.s.), descendenţii profetului Muhammad (s.a.w.a.) și ucenicii ne-au fost martori. Când m-am trezit, mi-a fost teamă să povestesc acest lucru tatălui sau bunicului meu, fiindu-mi frică că mă vor ucide. Am păstrat acest secret și nu l-am dezvăluit lor. Între timp, inima mea tȃnjea atât de mult la Abu Muhammad (a.s.), încât am ȋncetat să mai mănânc și să beau. Am devenit plăpȃndă, slabă și bolnăvicioasă. Nu a mai rămas nici un doctor în orașele Imperiului Roman (Italia din zilele noastre), pe care bunicul meu să nu-l fi căutat pentru tratamentul meu. Când disperarea l-a copleșit, el mi-a spus: «O, mȃngȃierea inimii mele, ai vreo dorință pe care aș putea s-o îndeplinesc?» I-am răspuns: «Bunicule, văd că pentru mine ușile alinării sunt închise. Cu toate acestea, dacă-i scapi de ortură pe captivii musulmani din închisoarea ta, dacă le scoţi cătușele, dacă le faci o favoare și-I liberezi, eu sunt plină de speranță că profetul Isus (a.s.) și mama sa (a.s.) ȋmi vor da sănătate.»
Când a făcut asta, am făcut și eu un efort pentru a-i arăta că m-am vindecat și am mâncat puţin. Acest lucru l-a făcut foarte fericit și a devenit tot mai doritor să le ofere prizonierilor bunătate și respect.
De asemenea, am văzut-o în visele mele timp de paisprezece nopți pe Căpetenia femeilor lumilor, Hazrat Fatima (s.a.). Ea m-a vizitat împreună cu Maryam (s.a.), fiica lui Imran și cu o mie de slujitoare din grădinile raiului. Maryam (s.a.) mi-a spus: «Aceasta este Căpetenia femeilor (s.a.), mama soțului tău, Abu Muhammad (a.s.).» Am luat-o de braţ, am plȃns și m-am tȃnguit pentru că Abu Muhammad (a.s.) nu a venit să mă viziteze. Căpetenia femeilor (s.a.) mi-a spus:
«Dacă dorești să fii pe placul lui Allah, Preaȋnaltul și pe placul profetului Isus (a.s.) și al mamei sale și ca să te viziteze Abu Muhammad (a.s.), spune: „Depun mărturie că nu există nici o altă divinitate ȋn afară de Allah și că tatăl meu Muhammad este Trimisul lui Allah.”»
Când am rostit aceste cuvinte Căpetenia femeilor lumii m-a îmbrățișat și sufletul meu a fost binecuvântat. Ea a spus: «Acum să aștepţi vizitele lui Abu Muhammad (a.s.). Ȋl trimit la tine.» M-am trezit foarte tulburată și așteptam întâlnirea cu Abu Muhammad (a.s.). Ȋn noaptea următoare l-am văzut pe Abu Muhammad (a.s.) în visul meu și încă nu a încetat să mă viziteze.” Bișr spune: „Am ȋntrebat-o: «Cum ai căzut prizonieră?»
Ea mi-a răspuns: «Abu Muhammad (a.s.) mi-a spus într-una din nopți: „Bunicul tău va trimite în scurt timp o armată pentru a lupta ȋmpotriva musulmanilor ȋn ziua menţionată de mine, iar el va merge ȋn spatele ei. Trebuie să li te alături în garderoba servitorilor, împreună cu mai mulţi slujitori pe traseul următor.» Am făcut asta și avangărzile musulmanilor au dat de noi, ceea ce ma adus ȋn situația pe care o vezi. Nimeni nu știe că eu sunt nepoata Cezarului roman pȃnă acum, cu excepția ta și asta pentru că ți-am spus eu. Bărbatul în a cărui pradă de război am căzut mi-a cerut numele. Mi-am ascuns identitatea faţă de el și am spus: «Nargis». El a spus: «Un nume de servitoare.»
I-am spus: «Este uimitor că ești romană și vorbești araba.»
Ea mi-a spus: «Este datorită stăruinţei și încurajării bunicului meu să învăț mai multe lucruri. El a angajat o femeie care era interpreta sa să mă viziteze. Ea venea la mine zi și noapte și mă învăța arabă până când am devenit fluentă și coerentă.»”
Bișr spune: „Când m-am ȋntors cu ea la stăpȃnul meu, Abu al Hasan (a.s.) în Samarra, el a ȋntrebat-o: «Cum ţi-a arătat Dumnezeu slava islamului și rușinea creștinismului și noblețea lui Muhammad și a familiei sale?» Ea a răspuns: «Cum aș putea descrie, o, fiu al Trimisului lui Allah, ceea ce știi mai bine decât mine?» «Vreau să fiu generos cu tine.» El i-a spus: «Ce-ţi este mai scump: zece mii de monede de aur sau vestea bună a măririi veșnice?» «Vestea bună de a avea un fiu», a spus ea. «Bucură-te de vestirea nașterii unui fiu care va conduce lumea, de la răsărit la apus și care va umple pământul de echitate și dreptate așa cum fusese umplut de asuprire și stricăciune.» «De la cine?», a întrebat ea. «De la cel pentru care ţi-a cerut mȃna Trimisul lui Allah (s.a.w.a.) ȋn cutare și cutare noapte, în cutare an», a răspuns stăpȃnul meu ȋn latină.
El a spus: «Celui căruia te-a dat ȋn căsătorie Isus și succesorul său.» «De la fiul tău, Abu Muhammad (a.s.)?», a ȋntrebat ea. «Îl cunoști?» «A existat oare vreo noapte ȋn care el să nu mă fi vizitat de când am îmbrățișat islamul cu ajutorul Căpeteniei Femeilor?»
Stăpȃnul nostru i-a spus lui Kafur: «Cheam-o pe sora mea Hakimah!» Iar când a intrat ea, el i-a spus: «E aici.» Hakimah a îmbrățișat-o și a fost încântată să o vadă. Abu al-Hasan (a.s.) i-a spus:
«O, fiică a Trimisului lui Allah, ia-o acasă la tine și învaț-o care-i sunt responsabilităţile și tradițiile, pentru că ea este soția lui Abu Muhammad (a.s.) și mama lui al-Qaim (a.t.f.s.).»”
Numele mamei lui Hazrat Hujjat (a.t.f.s.) sunt: Malika, Susan, Rehanah, Saiqal și Nargis conform relatărilor lui Ibn Mohammad Ali Ibn Hamzah în Bihar al-Anwar.
Următorul: Nașterea Imamului Mehdi (a.t.f.s)
Anterior: Nargis Khatun (s.a.) – mama Imamului Mehdi (a.t.f.s.): Partea I